Hoi! Ik ben een bioloog met ervaring in het gezondheidszorgonderwijs. Dat staat vooral op mijn cv, maar ik ben ook muzikant en beschouw mezelf als een heel nieuwsgierig mens: ik hou van leren en kan over absoluut willekeurige feiten praten. Een paar jaar geleden kwam ik naar Nederland en begon bij Winc te werken als cursusontwikkelaar, waar ik mijn passie ontwikkelde om te werken aan het onderwijs in technologie en digitale vaardigheden. Nu vind ik het geweldig om leiding te geven aan een geweldig team van docenten, leer experts, mentoren en coaches
Traditionele klaslokalen kunnen soms zielloos zijn als een leraar urenlang zijn litanie zingt. Bij Winc is onze aanpak anders. Ten eerste is onze inhoud niet geschreven als een leerboek: het is meer als een vriend, die toevallig een expert is en je uitleg en oefeningen geeft om op een dynamische manier te leren. Wij richten ons op praktijkgericht leren: jij kent de theorie, ga nu op pad en oefen! Probeer en faal, denk na en probeer het opnieuw. En als de studenten ondersteuning nodig hebben, hebben we ook een online community waar ze vragen kunnen stellen en hun problemen kunnen delen. We hebben een hele leuke community gecreëerd waar onze studenten de vragen kunnen beantwoorden en we rekenen er ook op dat onze mentoren de student beantwoorden of, indien nodig, een individueel gesprek plannen.
Met een in-house team van docenten en vakexperts zijn we op de hoogte van de inhoud en lesmethoden. We herzien onze bestaande inhoud regelmatig om er zeker van te zijn dat deze up-to-date is en aan hoge normen voldoet en we lanceren ook nieuwe cursussen om aan de eisen van onze studenten te voldoen, zoals onze FED/BED/FS-cursussen, waar we JavaScript leren en zijn ‘’frameworks’’: React, Node.js en Express. Het is onze ambitie om ervoor te zorgen dat onze studenten voldoen aan de huidige functieomschrijving eisen
Om te beginnen zijn we geen universiteit, maar ik geloof persoonlijk dat theorie nodig is om te groeien. Niettemin maakt de manier waarop theorie wordt onderwezen het hele verschil. We introduceren de theorie stap voor stap en studenten zullen onderweg oefenblokken vinden om al die nieuwe kennis vast te stellen. We laten ze hun oefeningen coderen, logische problemen oplossen en producten creëren die ze in hun portfolio kunnen laten zien en waar ze trots op kunnen zijn. Tegelijkertijd proberen we ze dichter bij de echte baan te brengen, door met officiële documentatie te werken en zelf naar oplossingen te zoeken.
Bij Winc wacht er altijd een nieuw avontuur om de hoek! Er zijn nieuwe plannen of ideeën om uit te voeren waarvoor het leren van nieuwe concepten vereist is. Werken in een leeromgeving zorgt ervoor dat je leert en dat vind ik geweldig. Dat en de persoonlijke beloning die ik voel als onze studenten ons vertellen dat ze een nieuwe baan hebben gevonden of dat ze hun nieuwe vaardigheden goed gebruiken.